ДІСТАЛО! Як повернути кошти від ПАТ «Черкасиобленерго»?

З 1 січня цього року відбувся перший етап реформування ринку електричної енергії – розподіл на тих, хто обслуговує (займається технічною частиною – експлуатує лінії, дроти, лічильники), та постачальника (організація, яка продає електроенергію). До кінця минулого року ліцензія на розподіл і постачання була у ПАТ «Черкасиобленерго». Відтоді відбулася зміна для того, щоб демонополізувати ринок електричної енергії. На теренах Черкаської області постачальником універсальних послуг є ТОВ «Черкасиенергозбут». Відповідно змінилися і реквізити постачальника електроенергії, на що потрібно було звертати особливу увагу містянам. Про це начальник Золотоніського центру обслуговування споживачів ТОВ «Черкасиенергозбут» Олександр Нерівний розповів на зустрічі голів квартальних комітетів 22 лютого. Тобто, через місяць і 22 дні після важливих змін. Ця новина шокувала добру половину містян, адже багато хто «кидав» гроші за електроенергію наперед, тобто, ще на рахунок ПАТ «Черкасиобленерго». І це були не сто чи двісті гривень, а набагато більше.

Минулого року Інна з чоловіком купили будинок у Золотоноші. За новопридбаним житлом числився борг за електроенергію – 960 грн.

  • Чоловік мені каже: заплати більше, щоб ми не турбувалися, що нам відключать світло. Адже живемо на два будинки, часто їздимо до мами в село. То я й перерахувала 2460 грн. Наступного місяця мені приходить квитанція, що я винна за електроенергію 960 грн. Я не зрозуміла їхнього «гумору», адже у мене ж повинна бути «мінусова» сума, – розповідає 30-річна містянка.

Наступного дня жінка звернулася до абонентського відділу, що на Садовому проїзді. Там можна було побачити натовп людей, які прийшли скаржитися на подібну проблему. Спеціалістам підприємства Інна пояснила, що заплатила за електроенергію наперед ще на рахунок ПАТ «Черкасиобленерго», однак нове товариство виставляє їй рахунок за вже сплачені послуги. Працівники РЕМу попросили її написати заяву на повернення коштів та обіцяли це зробити ще у травні. І наголосили, що квитанцію все ж потрібно буде повторно сплатити, інакше можуть відрізати мережу. Законослухняна дівчина сплатила борг і стежила за квитанціями до липня.

  • Уже кінець другого місяця літа, а грошей я ще не бачила. Чоловік каже: хто стукає, тому відчиняють, іди добивайся. Я звернулася до центрального офісу Золотоніського РЕМу, що на вулиці Богодухівська. Усі співробітники адекватно відреагували на мою ситуацію, що трохи мене заспокоїло. Поцікавилася в них щодо процедури повернення грошей: написати в прокуратуру чи десь в Черкасах звернутися із заявою? Що мені робити? Я хочу повернути гроші! – відстоювала свої зароблені кошти Інна.

Спеціалісти пояснили, що, дійсно, в червні кошти мали б надійти, та чомусь стався збій і процедура не розпочалася вчасно.

Інна – не єдина людина у Золотоноші, яка заплатила наперед і тепер не може отримати свої гроші. Що робити людям у такій ситуації? Про це ми запитали у заступника директора Золотоніського РЕМ з комерційних питань Олександра Шишкіна. Ось що він нам відповів:

  • У нас було три категорії споживачів: ті, що мали переплату до нового року і користувалися субсидіями; з переплатою після нового року та з переплатою до нового року, але без субсидій. Останній категорії кошти повернули повністю. Субсидіантам у травні разом з управлінням праці та соціального захисту зробили перерахунки і в червні обіцяли виплатити. Насправді ж це сталося лише у липні і стосувалося це всього 30% споживачів. У серпні квитанції прийдуть за сьомий місяць, і люди побачать у них перерахунки.

Отже, споживачі, які переплатили за електропостачання після 31 грудня 2018 року, повинні були отримати гроші у липні. Проте  через «якусь заминку» чекають на виплату в серпні. Начальник наполягає – кошти відшкодують усім.

І ще один нюанс. Раніше обмовлялися, що борг повертатимуть споживачам на карткові рахунки. Нині ситуація змінилася. Чи повернули вам кошти, ви побачите у квитанції за світло, адже гривні перекинуть на ваш рахунок у ТОВ «Черкасиенергозбут».